Elke maand weer nieuws!

StylinQ Nieuws

Volg ons via Facebook.com/StylinQ of Twitter @StylinQ

Winkelcentrummanagement opzetten

Sinds 2014 verzorgt StylinQ het management voor een aantal winkelcentra. Keer op keer blijkt het belangrijk om de basis op orde te hebben, om een goed functionerend winkelcentrum te hebben. Hoe pak je dit aan? Afhankelijk van de grootte van een winkelcentrum, is het van belang om een goed bestuur samen te stellen, waarbij het voorop staat dat de leden zich verantwoordelijk voelen voor het winkelgebied. Een voorzitter, penningmeester en secretaris zijn de minimale functies binnen een bestuur. Een goede aanvulling op het bestuur, is de zogenoemde activiteitencommissie, soms ook wel aangeduid als redactieraad.

Hoe pakt StylinQ dit aan. We maken onszelf graag misbaar, om dit te bereiken is er een platform nodig waar alle zaken samenkomen en waar afspraken met leveranciers van diensten aan het bestuur kunnen worden vastgelegd. Hiervoor kan het bestuur gebruikmaken van een CRM-pakket. Zodra deze belangrijke bouwsteen geïmplementeerd is, kan het bestuur stappen maken. In samenwerking met alle winkeliers moet er een kader worden opgesteld voor een passende evenemeten- en activiteitenkalender, het zgn. jaarplan. Deze vormt de basis voor alles dat het winkelgebied nodig heeft en zelf kan uitvoeren.

Wat is er nog meer nodig?
Een goede samenwerking met vastgoedeigenaar en de Gemeente is van cruciaal belang. Mankeert er iets aan het pand, of zijn er werkzaamheden aan de openbare ruimte noodzakelijk, dan is deze samenwerking key. Zorg ervoor dat er periodiek wordt overlegd met beide partijen, bij voorkeur waarbij alle partijen bij elkaar zijn.
Wat ook belangrijk is, is een communicatieplatform voor intern gebruik. met een platform als Chainels kun je nieuws verspreiden als het er is. Dus niet meer een wekelijkse of maandelijkse nieuwsbrief, maar nieuws als er nieuws is. Het platform zorgt er ook nog eens voor dat al het personeel kan worden aangesloten om op hun mobiel het nieuws te kunnen volgen.

Marketing
Elk winkelcentrum is gebaat bij de juiste marketing. Uiteraard is het vaststellen van een aantal criteria voor een goed marketingplan cruciaal. Hoe profileert het centrum zich ten opzichte van de doelgroep? Welke tools kunnen het centrum helpen om dichter op de bezoeker te komen? Waar komen de bezoekers vandaan en hoe bewegen ze zich door het winkelgebied? Allerlei vragen waarop soms redelijk eenvoudig antwoord op gegeven kan worden. Het bestuur zal deze kennis ergens vandaan moeten halen, als deze data eenmaal bekend is, kan ze daar heel veel voordeel uit halen.

Winkelcentrummanagement professionaliseren?
bekijk het opzetten van winkelcentrummanagement als het opzetten van een eigen bedrijf. Niet iedereen heeft daar ervaring mee, maar er zijn een aantal partijen die dit voor jouw winkelgebied kunnen realiseren. Zeker als je dit projectmatig aanpakt, kun je binnen een jaar al een solide basis hebben voor een winkelcentrum. StylinQ kan tegen zeer aantrekkelijke voorwaarden en tarieven de basis leggen voor jouw winkelcentrum. Vaak begint het met een simpel kopje koffie, daar heeft iedereen wel tijd voor, toch?

StylinQ verzorgt Marketing & Communicatie Almere Buiten Centrum

Het afgelopen jaar was StylinQ al partner voor het centrum van Almere Buiten en werd al veel gesproken over een overeenkomst tussen de Vereniging Almere Buiten Centrum en StylinQ, maar door alle dynamiek in Almere Buiten bleef dit steeds uit. Afgelopen week hebben dan toch echt een overeenkomst met het tweede stadsdeel van Almere voor een periode van twee jaar. Eind 2018 zullen we evalueren of StylinQ alle verwachtingen heeft kunnen waarmaken.

Projectmanager Martijn Willemse heeft sinds 2014 namens Ondernemers Coöperatie DoeMere al veel gedaan in Almere Buiten en kent het gebied inmiddels goed. Het aankomende jaar staat vooral in het teken van invulling geven aan het visietraject BuitenLeven, dat de afgelopen maanden is ontwikkeld in samenwerking met LaDifferenza en Perspectives. In samenwerking met de Gemeente zijn een aantal trajecten succesvol afgerond, zoals het plaatsen van de 5 LED-informatieschermen langs de belangrijkste toegangswegen naar het centrum.

StylinQ verzorgt hiervoor de complete narrowcasting en de uitbreiding van het aantal LED-schermen in het centrumgebied. Volgend jaar gaan we in samenwerking met de VABC, een straatmanager en alle winkeliers zorgen voor een uitgebalanceerd programma aan activiteiten en evenementen in het centrum van Almere Buiten. Hierbij zal onze rol zich duidelijk meer richten op de communicatie dan de afgelopen maanden het geval is geweest.

Livera Modeshow 2015

Op zondag 16 augustus 2015 presenteerde Livera haar collectie aan de inkopers. Ruim 150 personen konden genieten van een uitgebreide modeshow waar 8 modellen van StylinQ op de catwalk verschillende sets toonde. StylinQ verzorgde niet alleen de modellen, maar ook de techniek, planning, styling en de DJ’s. Na de show konden de ondernemers genieten van een verse lunch van Sapporito.

StylinQ lid van Stichting Leisure Belang Almere

Niet alleen heeft StylinQ het logo mogen ontwikkelen voor de Stichting Leisure Belang Almere. StylinQ is inmiddels ook lid van de stichting. Omdat StylinQ steeds meer in Almere organiseert vonden we het nuttig om bij deze stichting aangesloten te zijn.

Mr. Grey bij Utopolis Almere

StylinQ regelde voor Utopolis Bioscopen een échte (look-alike) Mr. Grey tijdens de voorpremière van Fifty Shades of Grey in Almere. De bezoekers van Ladies Movie Night vroegen hem letterlijk het hemd van zijn lijf!
Bekijk hier alle foto’s van Ladies Movie Night met Mr. Grey

Opening Bodyfashion Center

Afgelopen zondag werd het Bodyfashion Center officieel geopend door Burgemeester Annemarie Jorritsma. Het Bodyfashion Center is hét centrale inkoop-, oriëntatie- en handelscentrum voor lingerie, foundation, ondermode, nachtmode, homewear, bad- en strandmode evenals beenmode. Miss Almere presenteerde het programma, waar de heer Erik Slettenhaar – beheer Cube Centre – en Jan Nijendaal – voorzitter Vereniging Bodyfashion Nederland – aan het woord kwamen. Na de officiële opening door burgemeester Jorritsma, werd het publiek getrakteerd op een optreden van ‘Mystery Guest’ Charly Luske en DJ Lindo Duvall.

StylinQ organiseerde een deel van de Grand Opening, waaronder het optreden van Charly Luske, DJ Lindo Duvall en Miss Almere. Daarnaast werden de bezoekers door de hostessen en bell boys van StylinQ ontvangen. StylinQ verzorgde tevens de regionale PR (public Relations) en onderhield contact met de media / pers.

Werken als hostess voor StylinQ

StylinQ organiseert regelmatig evenementen waar we goede hostessen kunnen inzetten. Een hostess heeft verantwoordelijkheidsbesef en is het aanspreekpunt bij events. Daarnaast is het natuurlijk het visitekaartje van het evenement of het organiserende bedrijf, dus je ziet er goed uit. Ben jij positief ingesteld en zoek je een bijbaan? Meld je dan aan en wie weet ben jij straks het gezicht van een van onze evenementen.

Direct Aanmelden

Opening Bodyfashion Center 8 februari

Almere verwelkomt Bodyfashion Center op 8 februari in Almere. Op de eerste dag van de beurs opent Burgemeester Annemarie Jorritsma officieel het Bodyfashion Center in Almere. Met een aantal unieke optredens kunnen de bezoekers genieten van de officiele opening.

StylinQ organiseert 10-jarig jubileum Utopolis Almere

Op 17 november 2014 organiseerde StylinQ in samenwerking met het Utopolis Almere Team het 10-jarig jubileum van Utopolis Almere.

Op het programma stond de gedigitaliseerde versie van de filmklassieker “Sunset Boulevard”. Geheel in dat thema ontwikkelde StylinQ een complete huisstijl en verzorgde het entertainment: Een live-band, een vingervlugge illusionist en een geweldige humoristische act van een toiletjuf. Verder bedacht StylinQ een themakrant: “The Utopolis Times”. Een krant geheel in de stijl uit de jaren ’50 werd in zwart/ wit gedrukt.